Norsk Gartnerforbund gratulerer landbruks- og matminister Bård André Hoksrud. - Vi ser frem til et godt samarbeid for grøntnæringen og ber om å få et møte slik at vi kan få presentere næringen og diskutere aktuelle saker, skriver vår generalsekretær.

Torsdag forrige uke ble det kjent at Frps Bård André Hoksrud overtar landbruksdepartementet. Tidligere landbruksminister Jon-Georg Dale blir ny samferdselsminister.

Hoksrud satt tidligere i Stortingets Helse- og omsorgskomite, og har også vært statssekretær i Samferdselsdepartementet.

NGF har allerede gratulert ministeren i en personlig hilsen.

«Norsk Gartnerforbund vil med dette gratulere deg som Landbruks- og matminister! Vi ser frem til et godt samarbeid for grøntnæringen og ber om å få et møte slik at vi kan få presentere næringen og diskutere aktuelle saker» skriver NGFs generalsekretær Katrine Røed Meberg i sin hilsen.

Hoksrud blir ny landbruksminister.